5 najgorih kvarova na automobilu

Suočavanje s kvarovima automobila je neizbežni deo vlasništva nad vozilom. Međutim, neki kvarovi su daleko ozbiljniji i skuplji od drugih, dovodeći vlasnike do dileme da li je popravka finansijski opravdana ili je možda bolje vozilo prodati. 

U nastavku ćemo istražiti 5 najgorih kvarova automobila, razmatrajući ne samo njihovu kompleksnost i troškove popravke, već i uticaj na sigurnost i performanse vozila. Kroz detaljnu analizu, biće razotkriveno zašto su ovi kvarovi posebno zastrašujući za svakog vlasnika automobila.

Kvar motora – najgori i najskuplji kvar na automobilu

Ponekad cena popravke motora može biti toliko visoka da je skoro isplativije kupiti novi automobil. Ukoliko se nađete u ovakvoj situaciji, prodaja havarisanog vozila može biti bolja opcija, pa je cena otkupa automobila ono što će vas sigurno zanimati. 

Popravka motora može zahtevati kompletan remont ili čak zamenu, što neretko premašuje vrednost starijih vozila. Pored visokih troškova, popravka često zna da potraje zbog kompleksnosti zamene delova, ali i samog nabavljanja delova, što dodatno komplikuje situaciju za vlasnika.

Kvar motora se smatra jednim od najgorih i najskupljih problema s kojima se vlasnici automobila mogu suočiti. Ovaj kvar može biti posledica niza različitih faktora, uključujući neodržavanje vozila, starost motora ili proizvodne greške. 

Simptomi kvara motora mogu uključivati neobične zvuke, dim iz auspuha, prekomerno zagrevanje ili čak potpuno zaustavljanje vozila u saobraćaju. U najgorem slučaju, kvar motora može dovesti do potrebe za kompletnom zamenom motora, što može biti izuzetno skupo. 

Redovno održavanje vozila, kao što su pravovremena zamena ulja i filtera, može pomoći u sprečavanju ovakvih kvarova. Međutim, u nekim slučajevima, bez obzira na nivo održavanja, kvar motora može biti neizbežan, posebno kod starijih vozila ili vozila s mnogo pređenih kilometara.

Zato je važno da vlasnici automobila budu svesni ovog rizika i razmotre mogućnost redovne dijagnostike i servisiranja kako bi se maksimalno smanjila šansa za ovakav ozbiljan i skup kvar.

Kvar menjača

Menjač je vitalni deo automobila, a njegov kvar je jedan od najozbiljnijih i najskupljih problema s kojima se vozači mogu suočiti. Za razliku od drugih komponenti, kvar menjača često dovodi do potpune nepokretnosti vozila.

Kod automatskih menjača, problemi mogu biti posebno kompleksni. Oni su puni preciznih hidrauličnih sistema, elektronskih modula i mnoštva pokretnih delova, što popravku čini izazovom čak i za iskusne mehaničare. Kod ručnih menjača, problemi su obično mehaničke prirode, poput oštećenja kvačila, ali ni to nije manje zahtevno za popravku.

Simptomi kvara menjača uključuju teškoće pri prebacivanju brzina, neobične zvukove prilikom menjanja brzina, osećaj proklizavanja menjača, ili čak potpunu nemogućnost prebacivanja u određene brzine. Kod automatskih menjača, problemi se mogu manifestovati i kroz nepravilno i neujednačeno ubrzanje vozila.

Troškovi popravke menjača mogu biti enormni. U mnogim slučajevima, isplativije je ugraditi remontovani ili polovan menjač, nego popravljati postojeći. Međutim, čak i takva rešenja mogu biti skupa, posebno kada se uzmu u obzir rad i potrebni dodatni delovi. Cene mogu lako premašiti hiljade evra, što dovodi do teške odluke – da li uložiti u popravku starog vozila ili investirati u kupovinu novog.

Prevencija kvarova menjača, iako nije uvek moguća, fokusira se uglavnom na redovno održavanje. To uključuje pravovremenu zamenu ulja u menjaču i filtera, kao i pažljivo rukovanje menjačem. Kod automatskih menjača, izbegavanje teških uslova vožnje, poput česte vožnje u brdovitim predelima, može produžiti vek trajanja menjača.

U krajnjem slučaju, odluka o popravci menjača zahteva razmatranje detalja popravke i često se svodi na kombinaciju finansijskih mogućnosti.

Kvar plivajućeg zamajca

Kvar plivajućeg zamajca je još jedan ozbiljan problem koji može zadesiti automobile, posebno one sa modernim dizel motorima i određenim vrstama benzinskih motora. Plivajući zamajac, poznat i kao dvomaseni zamajac, dizajniran je da apsorbuje vibracije koje nastaju usled rada motora i menjača, čime povećava komfor vožnje i štiti pogonski sistem od prekomerne obrade.

Kvar plivajućeg zamajca obično uključuje njegovo trošenje ili oštećenje, što može dovesti do niza problema. Simptomi kvara mogu uključivati neobične zvuke poput lupanja ili zveckanja pri pokretanju motora ili prilikom promene brzina.

Oštećenje plivajućeg zamajca može izazvati prekomernu silu na menjač, spojnicu i motor, potencijalno dovodeći do skupih popravki. Iako se ovi delovi troše vremenom, izbegavanje agresivne vožnje može pomoći u produžavanju veka trajanja.

Problemi sa elektronskim sistemom

U modernim vozilima, elektronski sistemi se tiču funkcionalnosti i sigurnosti. Od kontrole motora do sistema za pomoć pri vožnji, elektronika je sveprisutna. Međutim, kada dođe do kvara ovih sistema, može dovesti do složenih i skupih problema. 

Simptomi problema sa elektronskim sistemom mogu uključivati nepravilnosti u radu različitih funkcija vozila, neobjašnjive promene u performansama, poruke na instrument tabli, ili potpuni gubitak određenih funkcija. U nekim slučajevima, elektronski kvar može dovesti do situacije da vozilo postane potpuno nepokretno.

Troškovi popravke mogu varirati, zavisno od toga koji je deo sistema zahvaćen. Popravka elektronike često zahteva specijalizovane alate i stručnost, a zamena elektronskih komponenti može biti veoma skupa. Prevencija elektronskih kvarova je teška, jer često zavise od kvaliteta proizvodnje i dizajna, ali održavanje čistog i suvog električnog sistema može pomoći.

Kvarovi kočionog sistema

Kvarovi na kočionom sistemu su ozbiljan problem s kojim se vozači mogu suočiti. Kočioni sistem je ključan za bezbednost vozila, a bilo kakvi kvarovi ili oštećenja mogu imati ozbiljne posledice. Uobičajeni kvarovi uključuju istrošene kočione pločice, oštećene kočione diskove ili bubnjeve, curenje kočione tečnosti i oštećene kočione cevi.

Izlaganje vozila takvim kvarovima može rezultovati produženjem zaustavnog puta ili čak potpunim gubitkom kočione snage. Redovno održavanje kočionog sistema, obavezno pre putovanja, poput provere debljine kočionih pločica, stanja kočionih diskova ili bubnjeva, kao i nivoa kočione tečnosti, obavezno je za prevenciju ovakvih kvarova.

U svim navedenim slučajevima, važno je napomenuti da je redovno održavanje obavezno za prevenciju većine kvarova. Pravovremena dijagnostika i popravka mogu značajno smanjiti rizik od ozbiljnih i skupih kvarova, kao i produžiti vek trajanja vozila. U slučaju ozbiljnih kvarova, vlasnici vozila se često suočavaju s teškim odlukama o ekonomskoj isplativosti popravki u odnosu na vrednost vozila, što zahteva svakako detaljnu procenu svih faktora.Za još interesantnih tekstova, pratite naš sajt!