U savremenom poslovnom svetu, ispravno vođenje finansijskih izveštaja je ključno za održivost biznisa i ostvarivanje dugoročnih planova kompanije. Ipak, postavlja se pitanje kako proceniti kvalitet knjigovodstvenih usluga i okružiti se saradnicima u koje možete imati poverenja. Ako tragate za odgovorima, u narednim redovima bloga saznajte na osnovu kojih faktora možete steći dobar uvid o poslovanju željene agencije.
Period poslovanja i iskustvo
Kvalitet knjigovodstvenih usluga najpre možete proceniti na osnovu perioda poslovanja same agencije. Naime, agencije koje posluju godinama ili pak decenijama unazad sasvim izvesno imaju više iskustva u evidentiranju finansijskih izveštaja, što posledično može značiti da poznaju i lako rešavaju gotovo sve složene situacije. Dugovečnost na tržištu takođe sugeriše da agencija uspešno prati promene u zakonodavstvu, a svakako je moguće i da imaju razvijene interne procese (tzv. lančani rad) koji dodatno doprinose efikasnosti i preciznosti njihovih usluga. Na kraju krajeva, nijedna agencija ne bi mogla opstati toliko dugo ukoliko je ne karakteriše profesionalizam i kvalitet.
Dizajn i sadržina sajta
Premda profesionalno dizajniran sajt sa jasnom strukturom ne garantuje kvalitetnu uslugu, činjenica je da može ukazati na ozbiljnost i posvećenost agencije. Ukoliko se na sajtu nalaze stručni članci kao i transparentne informacije o uslugama, cenama ili istoriji poslovanja, velike su šanse da se radi o uglednoj agenciji koja bi vam mogla odgovarati. Sa druge strane, agencije sa neresponzivnim ili neoptimizovanim sajtom svakako mogu ostaviti negativan dojam.
Bilo kako bilo, napominjemo da utisak koji na vas ostavi veb-sajt agencije ne mora nužno značiti da (ne)ćete biti oduševljeni uslugom. Kakve su knjigovodstvene usluge saznaćete čitanjem recenzija ili razgovorom sa aktivnim klijentima, naravno ukoliko ih poznajete.
Pročitajte recenzije aktivnih korisnika
Verovatno najjednostavniji način da se uverite u kvalitet i pouzdanost jedne agencije za vođenje knjiga jeste da pročitate recenzije njihovih korisnika. Pozitivne ili pak negativne povratne informacije aktivnih klijenata će vam zasigurno pomoći da razumete kako se knjigovođe ponašaju u praksi, te samim tim olakšati procenu kvaliteta. Međutim, kako je lažiranje recenzija, nažalost, postalo uobičajena praksa u mnogim industijama (bilo plaćanjem ljudi – tzv. botova ili upotrebom softvera za generisanje komentara), važno je naglasiti da čitanje komentara neće uvek biti sigurna metoda.
Potrudite se da svaku recenziju pročitate nekoliko puta. Ukoliko primetite veliki broj komentara objavljenih u kratkom vremenskom periodu, sličan stil pisanja, previše pohvala bez konkretnih detalja ili pak kratke komentare – verovatno je reč o manipulaciji. Budite obazrivi.
Odgovorni i ažurni pristup
Preduzetnici se neretko odlučuju da prekinu saradnju sa knjigovođama usled nerazumevanja ili loše komunikacije. Jednostavno je ispravnije potražiti nove saradnike koji će u razumeti specifične potrebe i u najkraćim rokovima odgovarati na sve zahteve, bilo da je reč o složenim ili jednostavnim zadadcima.
Ako u recenzijama pročitate komentare koji sugerišu na odgovorni i ažurni pristup, sasvim je izvesno da ćete biti zadovoljni uslugom agencije.
Skupe usluge ne garantuju kvalitet
Nekolicina pojedinaca kvalitet usluge procenjuje i na osnovu cenovnog ranga – gde je najjeftinija opcija na tržištu mahom najgora, a najskuplja uglavnom najpozdanija. Iako visina potraživanja knjigovođe može uticati na izbor, ovakav pristup je svakako pogrešan. Najskuplja opcija ne znači uvek i najbolju, kao i suprotno. Kada je reč o plaćanju usluga, jedino je važno da cena odgovara nivou kvaliteta usluge koji očekujete.
Digitalizacija može biti ključna
Moderne knjigovodstvene agencije koriste specijalizovane softvere koji omogućavaju detaljnije kontrolisanje finansijskih podataka, ali i jednostavnije komuniciranje. Od alata se uglavnom koriste Dropbox, Zoom, Trello, Google Drive, Slack i Microsoft Teams, a na vama je da proverite da li željena agencija pruža i e-usluge.
Ukoliko knjigovodsvena agencija prati proces digitalizacije, efikasno organizuje promotivne kampanje (uz pomoć modernih kanala) i ima savremeni pristup u rešavanju svih problema, zaista postoji velika mogućnost da se radi o profesionalnom timu na koji ćete moći da se oslonite.
Posavetujte se sa iskusnim preduzetnicima
U slučaju da poznajete nekoliko biznismena koji uspešno posluju godinama unazad, bilo bi poželjno da zakažete sastanak i potražite nekoliko saveta. Raspitajte se na osnovu čega su odabrali trenutnu agenciju za vođenje knjiga, kao i kakva su njihova iskustva sa ostalim knjigovođama. Na osnovu kritika ćete ustanoviti na šta bi sve trebalo obratiti pažnju te sa kim bi eventualno mogli da otpočnete saradnju. Ukoliko su dokazano uspešni preduzetnici zadovoljni uslugom, nema razloga za brigu. Nadamo se da ćete se uz pomoć naših saveta okružiti najboljim saradnicima!