4 stvari koje morate znati, ako planirate izradu sajta

Danas je postalo popularno prenošenje poslovanja na internet, što sa sobom povlači niz drugih usluga, kao što su kupovina domena i hostinga, izrada web stranice, seo optimizacija sajta i slično. 

Važno je zapamtiti da je pokretanje biznisa putem interneta proces tokom kog je potrebno stalno biti u trendu, pratiti potražnju i stalno se usavršavati, stoga vam ističemo osnovne korake, koji će vam pomoći da vaš sajt bude što bolji.  

Prvi korak – Izbor domena i hostinga

Domen predstavlja adresu početne strane vaše web stranice koja je sređena tako da potencijalnim kupcima bude jasno šta nudite i gde se lako mogu snaći u pretrazi željenog. U osnovi razlikuju se COM i nacionalni domeni, a izbor će svakako zavisiti od toga kojoj publici se obraćate tj. ko je vaša ciljna grupa potrošača. 

U direktnoj vezi sa domenom je i web hosting odnosno iznajmljivanje prostora na serveru. Ako zvuči previše komplikovano, ne brinete. Postoje firme koje će sve ove poslove obaviti za vas. Samo je važno razumeti da su domen i hosting veoma važne karike u ovom procesu. 

Priprema sadržaja (slike, video, blogovi…) za sajt 

Nikada nećete moći sve da predvidite što vam je potrebno, ali je važno da budete spremni na vreme. Slikanje proizvoda koje nudite od strane profesionalnih fotografa može biti dobra ideja. Pripremite i tekstove vezane za vašu kompaniju, kako je i kada osnovana i sa kojim ciljem. Možda i neke zanimljivosti, a onda i opise proizvoda. 

Od samog sadržaja i načina na koji je isti postavljen zavisi i uspešnost online poslovanja. Web dizajner će urediti sajt ali tekstove i slike birate isključivo vi. 

Organizacija sadržaja i funkcija na sajtu 

Još jedna stvar koja se nadovezuje na prethodnu, a tiče se upravo same organizacije i funkcionalnosti. Postavite sebi nekoliko jednostavih pitanja poput toga ko vam je ciljna grupa, koje opcije ćete imate kao i koje funkcije. A neke stvari o kojima treba misliti jesu upravo jezici ili jezik na kom će biti plasiran sadžaj, ćiriličnim ili latiničnim pismom, koje kontakt podatke ćete staviti, da li treba da dodate neke pdf formulare, da li ćete imati forum i blog tekstove i tome slično. 

SEO optimizacija sajta za povećanje posete i prodaje 

Na kraju kada je vaša online stranica gotova, treba vam markting, magnet za privlačenje posetilaca pa samim tim i potencijalnih kupaca. Metoda za koju se danas odlučuje većina firmi je SEO optimizacija sajta. Povećanje vidljivosti na internetu procesom koji se odvija putem SEO-a ključan je faktor, a da bi efekti putem pretraživača bili dobri, potrebno je taj posao obaviti na pravi način. Zato danas postoji dosta marketinških firmi koje se bave poslovima SEO optimizacije sajtova i taj posao možete prepustiti profesionalcima.

Kada kažemo SEO, mislimo na povećanje relevantne posete sajta putem organskih pretraga i što bolje pozicioniranje na Guglu, sprovođenjem adekvatnih metoda i strategija. I sami znate da vam se pojavi na stotine stranica kada ukucamo ključne reči na pretraživaču, a cilj svakog ponuđača je da bude na vrhu. U tome ključnu ulogu upravo ima SEO optimizacija sajta. 

Povećanjem broja relevatnih poseta, raste i broj potencijalnih kupaca, čime se direktno utiče na profit preduzeća.