Postoje neke sitnice bez kojih, posebno ljudi koji se trude da što bolje obavljaju svoj posao, jednostavno ne mogu da zamisle svoj radni dan. Za nekoga su to podsetnici i hemijske olovke, za nekoga rokovnici, a za nekoga elektronski uređaji u kojima upisuju beleške, odnosno koje obaveze bi trebalo da ispune u toku određenog dana ili sedmice, recimo.
Kada su u pitanju rokovnici i hemijske, recimo, za nekoga je to odličan vid marketinškog materijala, a ima i onih ljudi koji ne mogu da zamisle jedan svoj radni dan bez takozvanog planera. Podsećanja radi, rokovnici ili planeri, odnosno agende zapravo predstavljaju jednu te istu stvar.
U principu, radi se o jednoj vrsti sveske, koja služi mnogim, uglavnom poslovnim ljudima za bolju organizaciju.
Zbog čega su rokovnici neizostavan deo poslovnog imidža?
Iako je savremena tehnologija značajno napredovala, rokovnici i dalje ne izlaze iz mode. Ova sveska, da je tako nazovemo, je osmišljena sa ciljem zapisivanja značajnih događaja i datuma, odnosno služi kao svojevrstan podsetnik mnogim poslovnim ljudima.
Sve to naravno ni u kom slučaju ne znači da se rokovnici ne mogu koristiti i u privatne svrhe, ali u većini slučajeva ih koriste zaposleni, kako bi uvek imali pri ruci sve ono što treba da urade, odnosno da ne bi zaboravili na koje sve sastanke treba da odu i koje su to sve obeveze, koje moraju da završe vezano za posao u toku određenog radnog dana.
U zavisnosti od toga kakvi rokovnici su u pitanju, oni mogu da sadrže i neke informacije, koje su vrlo korisne za osobu koja kupuje takav rokovnik ili kad ga, recimo dobije na poklon. Misli se na prvom mestu na pozivne brojeve za gradove u našoj zemlji, kao i na pozivne brojeve za mnoge države sveta. Pojedini rokovnici mogu da sadrže i putne karte, na primer.
Za razliku od notesa, koji se uglavnom koriste za zapisivanje kratkih podsetnika, rokovnici su uglavnom većih dimenzija, a na svakom listu, odnosno na svakoj strani jednog rokovnika u većini slučajeva je naveden i datum, što u velikoj meri olakšava snalaženje.
Rokovnici kao marketinški materijal
Mada se ne može izgubiti iz vida činjenica da mnogi poslovni ljudi danas koriste prednosti savremene tehnologije, kako bi pravili podsetnike za ono što treba da urade vezano za njihovo radno mesto, već smo konstatovali da rokovnici zapravo još uvek nisu izašli iz mode.
Posebno se to odnosi na vrstu marketinškog materijala, što rokovnici svakako jesu. Obično za novogodišnje praznike mnoge kompanije koje vode računa o svom poslovnom imidžu, ali i o svojim poslovnim partnerima, odnosno o klijentima koji su se u većini slučajeva na neki način izdvojili među ostalima, nastoje da im poklone upravo rokovnik sa logoom kompanije.
Neke kompaniji idu i korak dalje, pa su njihovi rokovnici obično u kožnom povezu i mnogo deluju luksuznije, tako da može da se desi i da na gotovo svakoj stranici postoji i logo konkretne kompanije, uzevši u obzir da se to smatra odličnom vrstom marketinškog materijala.
Na tržištu se mogu naći rokovnici različitih boja i dimenzija, odnosno sa različitim brojem strana i generalno drugačijeg dizajna, pa svaka kompanija ima veliku mogućnost izbora. Treba imati na umu i to da kada se poklanjaju rokovnici, obično se nastoji da uz njih bude poklonjena i recimo hemijska olovka, kako bi takav novogodišnji ili poklon, koji daruju nekom drugom prilikom, poslovnim partnerima bio kompletan.