Učenje stranih jezika je različito u odnosu na dob u kojoj se učenik nalazi, pa tako, uzmete li sebe za primer sigurno će vam biti lako da određeni glagol brzo promenite po vremenima, ako govorimo o engleskom jeziku, jer su to neke stvari koje se nauče kroz osnovno, srednju školu ili fakultet, ali je daleko teže voditi urednu konverzaciju, iako se vrlo dobro znali da koristite vremena i da baratate gramatikom. Zašto se to dešava?
Odrasli se vezuju za pravila, uče ih korak po korak, nekad ih se slepo drže, pa u svakodnevnom govoru bilo kog stranog jezika postaju kamen spoticanja. Deca, pak, pravila ne poznaju, često ni ne priznaju, jer im ne stvaraju nikakvu potrebu da mogu uspešno nešto da nauče. Časovi engleskog za decu tako postaju najbolji način da se jezik lako, brzo i kvalitetno nauči, jer u detinjstvu deca prirodno usvajaju ono šta čuju, pravila im postepeno i na spontan način ostaju u pamćenju, a pamte ono najvažnije, reči koje obeležavaju pojmove, predmete, bića, čime postaju obučeni za vođenje razgovora.
Učenje u dečijem periodu je prirodan proces
Procena brojnih istraživanja koja su rađena među decom uzrasta do četvrte godine govore o tome da se odrastajući u prosečnoj porodici, zdravoj sredini, dečija memorija obogati sa oko dve hiljade reči stranog jezika. To upućuje na činjenicu da su časovi engleskog za decu ostvarljivi i u ranijem periodu, koji zavisi od toga koliko je dete razvilo svoj govor. Potrebno je, naravno, da je dete progovorilo na maternjem jeziku i da se njim koristi uredno, kako bi moglo da krene u osvajanje novog jezika, ali treća i četvrta godina jesu odličan period da se krene, jer časovi engleskog za decu tada daju najviše efekta u pogledu prirodnog prihvatanja svega onoga što jedan strani jezik donosi.
Učenje engleskog u predškolskom uzrastu
Nekada se slepo verovalo da se pre desete godine detetu ne bi trebalo nametati učenje stranih jezika, dok se nije došlo do jasnih odgovora koji ukazuju na činjenicu da do tog perioda dete bez mnogo truda i muke može da usvoji i skoro tečno govori i više stranih jezika pored svog maternjeg. Časovi engleskog za decu se tako organizuju u ranijem detinjstvu, pre predškolskog uzrasta, jer se kroz igru, zabavu, asocijativnu moć povezivanja sa osećanjima, mirisima, ukusima, postavi perfektna osnova za usvajanje novih znanja i učenje koje uključuje i brojna pravila. Drugi važan period jeste u predškolskom uzrastu kada se temelji za učenje stranog jezika u potpunosti ojačavaju i postaju stabilni.
Časovi engleskog za decu predškolskog uzrasta su veoma bitni, jer se učenje objedinjuje kroz igru i dublje razumevanje, pa i usvajanje osnovnih znanja o svojstvima i karakteristika jezika. Ono što znanje odvodi korak dalje jeste što je dete sposobno da razume veći broj pojmova, naziva, koji u ranijem periodu nisu samo apstraktni, nego i nepojmljivi, a sada postaju već polako svakodnevni. Na ovakav način iskorišćeni, časovi engleskog za decu pre osnovnog obrazovanja čine da već do osmog razreda škole dete bude u potpunosti obučeno da govori, ali i razmišlja na stranom jeziku, tj. da bude njegov tečni govornik.