Samim tim što postoje različiti klimatski uslovi, postoje i različite vrste guma koje se na najbolji način prilagođavaju svakom vremenu i površini.
Kako je posedovanje zimskih guma, u toku zimske sezone, propisano zakonom u našoj zemlji, tako se sve više javljaju vozači koji zimske gume, još uvek upotrebljive koriste i u toku sezone kada su temperature visoke, a putevi suvi i vrući. Ovo, iako deluje praktično, nije najbolje rešenje jer ćete u tom slučaju morati svake zime ili čak ranije da kupujete nove zimske gume.
Deluje logično, da gume koje se koriste zimi mogu da se koriste i leti, jer ako mogu da izdrže niske temperature, sneg i led onda će vožnja po suvim putevima biti nikad jednostavnija.
Baš ovde pravimo pauzu kako bismo uskočili sa nekim korisnim informacija koje bi trebalo da znate pre nego što odlučite da li ćete zimske gume koristiti i u vrelim, letnjim danima.
- Zimske gume nisu univerzalne
Zimske gume odgovaraju zimskoj sezoni, praktično su idealne za temperature ispod 7 stepeni i odlično se ponašaju čak i kada je temperatura ispod nule. Prave se od mekšeg i elastičnijeg materijala u odnosu na letnje gume, kako bi se na najbolji način postiglo prianjanje uz mokri put prekriven snegom, ledom ili blatom. Meka smeša od koje se prave, postiže stabilnu vožnju, ali takođe utiče da se brzo i lako troše. Najbrže će se istrošiti na vrelim putevima i pri visokim temperaturama, a posledice toga su: veći utrošak goriva, habanje guma, loše kočenje i skretanje.
Saveti kako da očuvate i održite kvalitet zimskih guma
Od načina na koji tretirate gume svog vazila zavisi kvalitet vožnje, stabilnost vožnje, stabilnost prilikom kočenja i skretanja, kao i to koliko će vas služiti zimske gume. Ukoliko se ponašate bahato, i vozite agresivno, i često kočite naglo i ne smatrate da je odlazak u servis važno, onda ćete vrlo često morati da menjate gume. Srećom, postoje načini kako da očuvate zimske gume, a oni su:
- Kontrolisati pritisak u gumama
Pritisak u gumama mora da se kontroliše na nedeljnom nivou. Ukoliko se desi da je pritisak ispod prosečnog nivoa, onda može doći do pucanja guma pri većoj brzini i do štete na gazećem sloju. Nije dobro ni kada je pritisak iznad proseka jer tada dolazi do bržeg i lakšeg habanja guma. Pre nego što merite pritisak u gumama, automobil mora mirovati makar sat vremena kako bi se gume ohladile.
- Balansiranje guma
Ukoliko gume nisu balansirane, to ne samo da će uticati na kvalitet i trajnost guma nego utiče i na samu bezbednost u saobraćaju. Kada se ne postigne balansiranost, onda se otežano vozi jer se automobil trese, a i sam volan podrhtava i odbija da bude poslušan.
- Podešavanje trapa
Ukoliko dok vozite primetite da se auto zanosi na jednu stranu ili ako se prednje i zadnje gume ne troše podjednako, onda imate posla sa nepravilnim podešavanjem, odnosno centriranjem trapa. Jednom kada pravilno podesite trap, dobićete bolje držanje pravca automobila i samim tim, gume će izdržati više sezona.